Search

נתניהו לגנץ: מוכן לדון גם בממשלת אחדות עם רוטציה - וואלה!

נתניהו לגנץ: מוכן לדון גם בממשלת אחדות עם רוטציה - וואלה!

נתניהו: "מוכן לדון באחדות"; גנץ: "מי שרציני לא דוחה את המשפט שלו"
צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

בצל משבר הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (ראשון) ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת חירום לאומית, ואמר כי הוא מוכן לדון ברוטציה על ראשות הממשלה למשך שנתיים. נתניהו אמר כי "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות".

בהודעתו, נתניהו הציג שתי אפשרויות להקמת ממשלה - ממשלת חירום לאומית, שתכהן שישה חודשים ובה תפקידים השרים יחולקו בצורה שוויונית. בממשלה זו, ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה. "בגמר התקופה נחזור למצב הקיים היום", הדגיש.

האפשרות השנייה שהציג נתניהו היא הקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שוויני בזמן ובהרכב. "בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כראש הממשלה, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום ראש הממשלה עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד ראש הממשלה והממשלה תכהן ארבע שנים", הסביר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי הוא קורא לגנץ להיפגש איתו ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המו"מ כדי להקים ממשלה. הוא קרא גם ליו"ר העבודה עמיר פרץ וליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "לגלות אחריות ולהצטרף לכל ממשלה שנקים". לדבריו, "מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה".

נתניהו אמר כי הוא שב והעביר הבוקר הצעה לגנץ ולחבריו להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותו. עם זאת, בכחול לבן אומרים כי לא קיבלו אף הצעה באופן ישיר אלא רק דרך התקשורת, וממשיכים לדרוש פגישה של צוותי המו"מ לפני שגנץ ייפגש עם נתניהו. היום בצהריים, צפוי להתכנס הקוקפיט של כחול לבן, אחרי סבב ההמלצות בבית הנשיא, לדיון בצעדים הבאים.

גנץ השיב להצעתו של נתניהו בכך ש"מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח 'מתווה אחדות-חירום' לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה". הוא קרא לנתניהו לא "לעשות סיבוב" על הגב של אזרחי ישראל והוסיף: "בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר".

במסגרת ההתייעצויות שיתקיימו היום, ראשי הסיעות בכנסת ה-23 יתייצבו בבית הנשיא לסבב, שבסופו יחליט הנשיא ראובן ריבלין על מי הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בכחול לבן שואפים לגייס רוב של 61 ממליצים על יו"ר המפלגה, בני גנץ, שיגבר על 58 החברים בבלוק הימין-החרדים שימליץ על נתניהו.

למרות הקריאות בימים האחרונים להקמת ממשלת חירום להתמודדות עם משבר הקרוונה, לא חלה התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן בסוף השבוע. ביום חמישי בערב גנץ ונתניהו שוחחו לראשונה מאז הבחירות פעמיים, אך מאז היה נתק בין הצדדים. נתניהו הזמין את גנץ לפגישה, אך בכחול לבן דרשו לקיים קודם פגישת הכנה של צוותי המו"מ, ובליכוד טרם נענו לדרישה ומתעקשים קודם כל על פגישת גנץ-נתניהו. בין המפלגות יש גם פער מהותי ומשמעותי על הגדרת הממשלה ומהות השותפות.

בעוד שהצעתו הראשונית של נתניהו לא כללה חלוקה שוויונית של התיקים, כעת נתניהו מדבר על ממשלת אחדות עם "אותה חלוקת שרים שיוויונית". בכחול לבן מעוניינים בשינויים משמעותיים בהרכבי השרים ובשינוי בקווי היסוד. אך בעוד יאיר לפיד ומשה יעלון מתנגדים לכל ישיבה תחת ראש ממשלה נאשם בפלילים ודורשים שגם בממשלת חירום/אחדות גנץ יהיה ראשון ברוטציה, גבי אשכנזי מוכן לדון על מתווה בו נתניהו ראשון אך לתקופת זמן מוגבלת במתווה של שנה-שנתיים-שנה.

(עדכון ראשון: 10:03)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-15 08:49:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY2MDHSAQA?oc=5
52781859865268

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו לגנץ: מוכן לדון גם בממשלת אחדות עם רוטציה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.