Search

לאחר פרסום תיעוד הפלת המטוס האוקראיני: חודשו הקריאות למהומות באיראן - ישראל היום

לאחר פרסום תיעוד הפלת המטוס האוקראיני: חודשו הקריאות למהומות באיראן - ישראל היום

קריאות התפרסמו הבוקר (רביעי) ברשתות החברתיות באיראן לחידוש ההפגנות נגד המשטר בעקבות הפלת המטוס האוקראיני בשבוע שעבר, שגרם למותם של 176 נוסעים, בהם עשרות אזרחים איראנים וקנדיים.   

הקריאות התפרסמו לאחר תיעוד שהופץ ביממה האחרונה ששופך אור על אירוע הפלת המטוס. בסרטון ניתן לראות שני טילים משוגרים לעבר המטוס ומשמידים אותו, זמן קצר בלבד לאחר ההמראה משדה"ת בטהרן. בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" פרסמה היום כי האדם אשר הפיץ את סרטון התיעוד נעצר. 

מאז יום שבת האחרון נערכו הפגנות ברחבי איראן,שהובלו בעיקרן על ידי סטודנטים וצעירים אשר האשימו את המשטר בהפלת המטוס וקראו לו להתפטר. ההפגנות התקיימו במקביל לכך שראשי המשטר האיראני הכחישו את מעורבותם באירוע הפלת המטוס.  

"טעות אנוש": איראן הודתה בהפלת המטוס האוקראיני

לאחר מספר ימים של הכחשת כל קשר לאירוע, השלטון האיראני "עשה פרסה" והודה במהלך סוף השבוע האחרון כי הם האחראיים להפלת המטוס האוקראיני. על פי הודעות הצבא, ההפלה לא הייתה מכוונת אלא נעשתה כתוצאה מלחץ, שכן המטוס טס קרוב מדי לאתר ביטחוני רגיש. "ההתרסקות - בגלל טעות אנוש שנעשתה בעת משבר שנגרם בגלל ההרפתקנות האמריקנית", אמר שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף.   

נשיא איראן חסן רוחאני צייץ בחשבון הטוויטר שלו במקביל כי "הרפובליקה האסלאמית של איראן מביעה צער עמוק על הטעות ההרסנית שנעשתה. המחשבות והתפילות שלנו נתונות לכל המשפחות האבלות".

הודאתה של איראן נעשתה כיומיים לאחר הודעת ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כי בידי מדינתו ישנו מודיעין ממספר מקורות כי "איראן הפילה את המטוס האוקראיני שהתרסק בטהרן שלשום. כזכור, על המטוס היו 63 אזרחים קנדים". טרודו הוסיף ואמר כי קנדה קוראת חקירה של התרסקות המטוס וכי "ממשלת קנדה לא תשקוט עד המקרה ייחקר עד תום בתוףך שקיפות ואחריות ושמשרד החוץ האיראני מחויב להמשך הדיאלוג עם קנדה". גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי ישנן ראיות ש"המטוס יורט על ידי איראן". "יכול להיות שזה קרה בטעות", הוסיף ג'ונסון. על המטוס היו שלושה הרוגים בריטים.

עוד בנושא:

כזכור, מטוס בואינג 737 "אוקראינה איירליינס" התרסק לפני שבוע זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה אימאם חומייני בטהרן בדרכו לנמל הבית בקייב. לאחר ההתרסקות עלה המטוס באש. כל 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו. לפי הדיווחים, במטוס היו נוסעים מלאומי שונים: 82 איראנים, 63 קנדים, 11 אוקראינים, 10 שוודים, ארבעה אפגנים ושלושה בריטים.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-15 11:55:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI0NjU30gEA?oc=5
52781768530331

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לאחר פרסום תיעוד הפלת המטוס האוקראיני: חודשו הקריאות למהומות באיראן - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.