Search

דיווח: הליכוד הציע לח"כ מכחול לבן את המקום ה-20 - סרוגים

דיווח: הליכוד הציע לח"כ מכחול לבן את המקום ה-20 - סרוגים

דיווח: הליכוד הציע לח"כ מכחול לבן את המקום ה-20

  צילום: אוריאל ליבא

בחירות 2020. שעות לפני סגירת הרשימות, ניסיונות אחרונים להגיע לרשימות טובות קצת יותר. ח"כ גדי יברקן מכחול לבן קיבל הצעה מהליכוד לערוק בתמורה למקום ה-20 ברשימה.

יברקן ח"כ ממוצא אתיופי זכור כיצד ביום השבעת הכנסת ה-21 נישק את רגלי אמו בכניסה למשכן הכנסת. הוא חבר מטעם מפלגת תל"ם של בוגי יעלון, שוקל בינתיים את ההצעה, כשהוא מעלה דרישה לראשי כחול לבן לשדרג אותו ברשימה שלהם.

עוד באותו נושא

יברקן לסרוגים: "לא אהיה המושיע שימנע בחירות"


הרעיון מאחורי הצעת העריקה של הליכוד, הוא החזרת "הקול האתיופי" שנדד מהליכוד לכחול לבן, בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה בשנה שעברה. בכנסת ה-21, בימים שלפני פיזור הכנסת, במצב של תיקו 60, הציעו ליברקן לערוק מכחול לבן לליכוד והוא סרב בתוקף.

באולפן סרוגים אמר יברקן: הליכוד ניסה להשתמש בי כעלה תאנה"

בראיון לרגל חג הסיגד התייחס יברקן לשריון שלו ושל פנינה תמנו-שטה בכחול לבן, שנועדה לפנות לקהילת יוצאי אתיופיה. "יוצאי אתיופיה בישראל הצביעו בהמוניהם ו-3 מנדטים עברו אלינו ישירות מהליכוד – וצריך להזכיר שאני איש ימין שבא מהליכוד. ידעתי שיש ציבור מאחוריי שעד היום היה בליכוד, ואני שמח שהציבור נתן בי תקווה. המנהיגות הרוחנית שיחקה תפקיד ליוצאי אתיופיה. זו פעם ראשונה שיוצאי אתיופיה הצביעו כגוש אחד למפלגה שלא הליכוד, ותוצאות הבחירות השתנו בזכות יוצאי אתיופיה".

"הליכוד הסתכל על הקהילה כמובן מאליו, וניסו להשתמש בי כעלה תאנה. אבל אני לא עלה תאנה של אף אחד. הלכתי והקמתי את תל"ם עם בוגי יעלון, שמהווה כיום את האגף הימני בתוך כחול לבן" סיפר. "אני גאה על כך שהקמנו תנועה מאפס והתחברנו למפלגה אחת גדולה שרוב הציבור בישראל מצאו בה בית – כולל יוצאי אתיופיה שהטו את הכף. אם ה-3 מנדטים הללו היו הולכים לליכוד, כנראה שהסיפור היה אחר".

כשנשאל האם תל"ם תמשיך באיחוד עם כחול לבן, יברקן הבהיר כי "כחול לבן תמשיך להיות מפלגה אחת וסיעה אחת. אנחנו הולכים ביחד, וחבל על הנסיונות לפרק אותנו. אני בכחול לבן כעת, אני מייצג ציבור – לא רק את יוצאי אתיופיה אלא גם נושאים חברתיים משמעותיים, ואני רוצה להמשיך לקדם אותם. אחת הדברים שחסרים בפוליטיקה הישראלית זה דוגמה אישית – שאנשי ציבור ונבחרי הציבור שלו הם אנשים עם ערכים ויושרה ציבורית. אני יכלתי להיות שר ולא היינו הולכים לבחירות, אבל לא באתי בשביל תפקיד, אלא בשביל לייצג ערכים בסיסיים שעליהם גדלתי – הערכים של עם ישראל".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-15 11:24:29Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMi4QFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvNDEwMDYyLSVENyU5MyVENyU5OSVENyU5NSVENyU5NSVENyU5Ny0lRDclOTQlRDclOUMlRDclOTklRDclOUIlRDclOTUlRDclOTMtJUQ3JTk0JUQ3JUE2JUQ3JTk5JUQ3JUEyLSVENyU5QyVENyU5NyVENyU5Qi0lRDclOUUlRDclOUIlRDclOTclRDclOTUlRDclOUMtJUQ3JTlDJUQ3JTkxJUQ3JTlGLSVENyU5MCVENyVBQS0lRDclOTQlRDclOUUlRDclQTfSAQA?oc=5
52781770160063

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דיווח: הליכוד הציע לח"כ מכחול לבן את המקום ה-20 - סרוגים"

Post a Comment

Powered by Blogger.