Search

רה"מ נתניהו: "גנץ, בוא נשב יחד עוד הערב ונכריז על ממשלת אחדות לאומית" - ישראל היום

רה"מ נתניהו: "גנץ, בוא נשב יחד עוד הערב ונכריז על ממשלת אחדות לאומית" - ישראל היום

הפלונטר הפוליטי הגיע לסערה של ממש היום (רביעי) עם ההבנה שיו"ר כחול לבן בדרך לכישלון רשמי בהרכבת הממשלה, לאחר שהנשיא ראובן (רובי) ריבלין העביר לידו את המנדט מיו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. ועתה, לאחר שעות של חילופי האשמות בין כלל המפלגות, ובפרט הליכוד נגד כחול לבן ולהיפך, רה"מ נתניהו נואם בשעה זו מישיבת בלוק מפלגות הימין בשידור ישיר באתר וביישומון "ישראל היום".

"אני רוצה להודות לכל החברים בבלוק הימין על החברות, על העמידה האיתנה, על הלכידות - זה לא מובן מאליו בפוליטיקה", אמר בפתח דבריו רה"מ בנימין נתניהו, "הלכידות הזאת צריכה להיות בכל רוחב המדינה. אסור לפסול שום ציבור, לא את הציבור החרדי ולא אף ציבור - יהודים ולא יהודים, כל מי שתומך בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא חלק מאיתנו. השותפות היא קריטית".

נתניהו הוסיף: "אנחנו בצומת היסטורית, השגנו הישגים נהדרים - המדינה חזקה יותר כלכלית ומדינית. ראינו רק שלשום שמחלקת המדינה האמריקנית הכריזה על מעמד היישובים ביהודה ושומרון. יש לנו חלון הזדמנות היסטורי שלא יחזור, על דברים שלא היינו יכולים לחלום עליהם. יש לנו הזדמנות להשיג שליטה על בקעת הירדן ועל אזורים נוספים. שנה שלמה הלכה לאיבוד, לא צריכים עוד מערכת בחירות, אלא ממשלת אחדות".

נתניהו קרא לבני גנץ: "עדיין לא מאוחר, המנדט עדיין אצלו. בואו נשב יחד ונודיע עוד הערב שנקים ממשלת אחדות לאומית. גנץ צריך להשתחרר מלפיד. בשביל מה ריבונו של עולם ללכת שוב לבחירות. אנחנו ננצח בהם, אז מה? מדינת ישראל צריכה לנצח. ישראל הפכה לבדיחה".

רה"מ סיכם כי "צריך לצאת מהקיבעון. הפערים הם לא פערים גדולים. לא ראיתי שנושאי דת ומדינה הטרידו יותר מדי את יאיר לפיד שניסה לגייס חברים מבלוק הימין. אנחנו יכולים להקים ממשלת אחדות. אנחנו צריכים לעשות זאת כאן ומיד. אם יש נכונות כזו אז צריך גם לגלות מנהיגות. אנחנו מוכנים, בני גנץ אני מוכן לשבת איתך בעוד חמש דקות בדיוק".

אחרי נתניהו עלה לנאום יו"ר ש"ס אריה דרעי. "לפני כ-15 שנה היה לי אירוע קצת קשה כשמישהו בכנס גדול קילל אותי ולקחתי את זה קשה, והלכתי לרב קנייבסקי. הסברתי לו: 'כואב לי, שיקרו עליי'. הרב ענה לי: 'כשהחתול אומר מיאו אתה נפגע?'", סיפר דרעי שהחל בהאשמות קשות נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

רה"מ נתניהו ויו"ר ש"ס דרעי / צילום: אורן בן חקון

"אביגדור (ליברמן) משמיץ אותנו, הוא חיפש לספר כמה שהוא ניסה לעזור לממשלת אחדות לאומית", המשיך דרעי, "הוא חילק את האשמה בין שני הבנימינים. אני רוצה לתרום את תרומתי מי אשם ואני מדבר מפי שהיה עד. מי שאשם הוא רק אחד - אביגדור ליברמן. הוא זה שהביא את הרעיון של ממשלת מיעוט. בעזרת השם נקים ממשלת אחדות בלי לפיד".

צילום: עמי שמיר

ליברמן: "עשינו כל מאמץ להגיע לממשלת אחדות"

מוקדם יותר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם. "אני רוצה לדבר פחות בשם ישראל ביתנו, אלא בשם אנשים שפויים", אמר ליברמן, "למרות שההגינות לא משתלמת בפוליטיקה הישראלית, אלא משלמים קנס. עשיתי כל מאמץ והפכתי כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית, בדיוק כפי שהבטחנו לבוחר. היה ברור שלא נלך לקואליציה שנתמכת על ידי המפלגות הערביות. הם גיס חמישי". לדבריו, "גנץ לא קיבל את מתווה הנשיא, נתניהו דבק בגוש הדתי-משיחי. שתי המפלגות אשמות - כחול לבן והליכוד". נאומו המלא של ליברמן

חברי הרשימה הערבית המשותפת זעמו על ליברמן. ח"כ אחמד טיבי אמר כי "ההסתה של ליברמן נגד הערבים והחרדים היא גזענות ואנטישמיות לשמה", ואילו ח"כ עופר כסיף הוסיף כי "ליברמן ממשיך בהסתה גזענית נגד ערבים ובהסתה אנטישמית נגד חרדים. אל מול השנאה שלו ושל נתניהו אני קורא למנהיגי הציבור החרדי להתעשת ולהבין שהגזענות פוגעת בכולנו ועלינו להיאבק נגדה ביחד".

ליברמן: "גנץ לא קיבל את מתווה הנשיא, נתניהו דבק עם גוש דתי-משיחי" / צילום: עמי שמיר

מוקדם יותר, נתניהו תקף את ‏כחול לבן, שלדבריו, "לא הסכימה עד היום לקבל את מתווה נשיא המדינה ואת הקביעה המופרשת שלו ללכת לממשלת אחדות רחבה. באותה העת הם מתעקשים על הבלוק שהם בנו עם תומכי הטרור של הרשימה המשותפת, במטרה להקים ממשלת מיעוט".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-20 13:26:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA4Nzkz0gEA?oc=5
52781685806994

Bagikan Berita Ini

0 Response to "רה"מ נתניהו: "גנץ, בוא נשב יחד עוד הערב ונכריז על ממשלת אחדות לאומית" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.