Search

המאבק בקורונה: בממשלה דנים בהעברת המגזר הציבורי למתכונת חירום - וואלה!

המאבק בקורונה: בממשלה דנים בהעברת המגזר הציבורי למתכונת חירום - וואלה!

המאבק בקורונה: בממשלה דנים בהעברת המגזר הציבורי למתכונת חירום
צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בממשלה דנים היום (שני) בהרחבת הצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, זאת בעוד מניין החולים ממשיך לעלות. במסגרת הדיונים המתקיימים במשרד ראש הממשלה, נשקלת האפשרות להעביר את המגזר הציבורי למתכונת חירום, וכן לדלל את העובדים במגזר הפרטי, תוך הבטחת רשת ביטחון כלכלית לשכירים ולעצמאיים. כמו כן, במשרד ראש הממשלה דנים בהגבלת התחבורה הציבורית.

לפי גורמים במשרד האוצר, נשקלת האפשרות להגביל את המגזר הפרטי, כך שיגיעו רק 30% מהעובדים לעבודה או שמונה בכל רגע נתון - תלוי במספר הגבוה מבין השניים. ההנחיות המסתמנות מגיעות אחרי שמוקדם יותר השבוע, הורו בנציבות שירות המדינה ובמשרד האוצר למשרדי הממשלה לחלק את העובדים לארבע קבוצות עובדים: עובדים החיוניים לעבודה מהמשרד, עובדים שיכולים לגרום להתפשטות הנגיף, עובדים שיכולים לעבוד מהבית ועובדים שייצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) ואינם חיוניים.

במשרד האוצר הודיעו מוקדם יותר כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-255. לפי שעה, נמשכות ההגבלות שהוטלו עד כה - השבתת לימודים, סגירת בתי קפה, מסעדות ומקומות ובילוי, ואיסור על התכנסויות של יותר מעשרה בני אדם.

מפקד פיקוד העורף: ערוכים לפתוח את "מלונות הקורונה"

בנוסף לצעדים אלה, רשת מלונות דן צפויים לקלוט חולים בנגיף הקורונה שמצבם קל. מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, אמר כי "אנחנו ערוכים לפתוח מחר" את מלון דן פנורמה בתל אביב ואת מלון הייאט (דן ירושלים), והם צפויים להיפתח לקליטת חולים ביום רביעי הקרוב. לפי דרעי, ישוכנו בהם "נדבקים או נשאים שלא מרגישים בעיות מיוחדות ויש לבודד אותם מהמשפחה".

דרעי הוסיף כי "אבטחת המלונות תהיה על בסיס המלון עצמו. אנחנו בתיאום עם משטרת ישראל לשמירה על הסדר, במידה שיידרש. משרד הבריאות אחראי באמצעות קופות החולים למתן שירותי רפואה".

עוד הודיע מפקד פיקוד העורף כי גויסו 1,300 חיילי מילואים. לדבריו, "כרגע קיבלנו אישור של עד 2,000 איש לגיוס מילואים. המספרים כרגע עומדים על 300 איש במוקדי מד"א ועוד אלף למשימות פקע"ר (פיקוד העורף)".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-16 17:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY5ODnSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY5ODnSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "המאבק בקורונה: בממשלה דנים בהעברת המגזר הציבורי למתכונת חירום - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.