Search

אדלשטיין לא יאפשר הקמת ועדות לפיקוח על הממשלה לפחות עד השבוע הבא - הארץ

אדלשטיין לא יאפשר הקמת ועדות לפיקוח על הממשלה לפחות עד השבוע הבא - הארץ

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (רביעי) במליאה כי הוא דוחה את ההכרעה על הקמת ועדות הכנסת עד יום שני הבא. משמעות ההחלטה היא המשך השבתת פעילות הכנסת והוועדות, שנועדו בין השאר לפקח על צעדי הממשלה בעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה, לרבות על המעקבים אחר האזרחים והמשבר במשק. 

סלע המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן הוא מספר החברים שתמנה הוועדה המסדרת. בעוד כחול לבן דורשים הרכב מלא של 17 ח"כים, שייצג את יחסי הכוחות במשכן, בליכוד דורשים להקטין את הרכב כל הוועדות לעשרה ח"כים בנימוק רשמי שלפיו הנחיות משרד הבריאות לא מתירות התכנסויות גדולות יותר. זאת, אף שהכנסת הוחרגה מהנחיות משרד הבריאות וממילא, בניגוד להצבעות במליאה, חברי הוועדה יכולים לחזות בדיון מרחוק ולהצביע באמצעות פתק שישאירו.

ביום שני צפוי אדלשטיין להביא את ההכרעה לגבי הרכב הוועדות להצבעה במליאה. היום טען אדלשטיין כי לא קיים הצבעה מאחר שנדרש גיוס של ח"כים להצבעה במליאה. בפועל, כחול לבן הבהירה כי במשכן נוכחים כל חברי הכנסת של מפלגות השמאל והמרכז.

לאחר החלטת אדלשטיין אמרו בכחול לבן כי הוא "פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים". ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-מרצ) אמר: "אחרי יום של מאבקים, התחדשה המליאה. הייתי בין חמשת הח"כים שהורשו להיכנס. הזיה. היו"ר אדלשטיין הודיע שאין הצבעה, כי אין הסכמה בין הסיעות. 'ברור שאין הסכמה, כי אין לכם רוב', קראתי באולם הריק. בתוך דקה אדלשטיין נעל את המליאה. ככה מחסלים דמוקרטיה. מכאן אנחנו הולכים ישר לבג"ץ".

ריבלין

ריבליןצילום: אמיל סלמן

הבוקר התפוצצה פגישה בנושא בין השר זאב אלקין (הליכוד) לח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), המיועד לעמוד בראש הוועדה המסדרת, שהיא הוועדה המרכזית הקובעת את סדר יומה של הכנסת ואת הרכב הוועדות הנוספות לפני הקמתה של ממשלה.

מוקדם יותר היום שוחח הנשיא ראובן ריבלין עם אדלשטיין, ואמר לו כי השבתת הכנסת פוגעת ביכולות המדינה לתפקד בשעת חירום, וכי אסור לתת למשבר הקורונה "לפגוע פגיעה אנושה בתשתית הדמוקרטית שלנו".

הנשיא הוסיף: "הוויכוח המתמשך על פתיחת הכנסת פוגע במאבק המשותף שלנו בקורונה. כנסת מושבתת פוגעת ביכולת של מדינת ישראל לתפקד בחירום בצורה טובה ואחראית. אסור לנו לתת למשבר, חמור ככל שיהיה, לפגוע בתשתית המערכת הדמוקרטית שלנו".

אדלשטיין אמר לריבלין כי הוא פועל ליישב את המחלוקות בין כחול לבן לליכוד כדי לאפשר את הקמת ועדות הכנסת בהקדם ולאחר מכן פתח ישיבה במליאה שבה הודיע על דחיית ההצבעה לשבוע הבא.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-18 13:06:02Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiL2h0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9wb2xpdGkvMS44Njg3MjE00gEzaHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9wb2xpdGkvMS44Njg3MjE0?oc=5
52781863272216

Bagikan Berita Ini

0 Response to "אדלשטיין לא יאפשר הקמת ועדות לפיקוח על הממשלה לפחות עד השבוע הבא - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.