Search

חרף ההנחיות: בישיבות החרדיות לומדים כרגיל - ישראל היום

חרף ההנחיות: בישיבות החרדיות לומדים כרגיל - ישראל היום

בצעד חריג הודיע בלילה גדול הדור החרדי, הרב חיים קנייבסקי, כי למרות הביטול המוחלט של הלימודים בבתי הספר הכללים בישראל בשל נגיף הקורונה, הלימודים בישיבות החרדיות הליטאיות, יימשכו כרגיל. בשעות הלילה המאוחרות הודיעו אנשי ביתו של הרב כי הוא הורה לקיים את הלימודים היום (ראשון) כסדרם בישיבות ובתלמודי התורה (המקבילה לבתי ספר יסודיים), תוך הקפדה על כללי הזהירות.

ההוראה מגיעה על רקע תפיסה כי תלמוד תורה חשוב לא פחות מאשר המשך קיומו של הצבא. יחד עם זאת, שני גדולי הדור החרדיים, הרב קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, צפויים לקיים התייעצות בעניין המשך הלימודים, זאת לאור התפשטות הקורונה והחשש מפני הידבקות המונית.

צילום: רויטרס // עריכה: עדן בראל

בניגוד לישיבות הליטאיות, בחלק מהישיבות החסידיות כן הוחלט לבטל את הלימודים, חלקן כבר ביום חמישי האחרון. בין היתר בחסידות גור, שאליה משתייך גם שר הבריאות יעקב ליצמן, הוחלט לסגור את הישיבות.

בישיבות בציונות הדתית הוחלט לסגור את השערים באופן מידי לאור החלטת משרד הבריאות. שר הביטחון נפתלי בנט, הנחה אתמול בערב (מוצאי שבת) את איגוד ישיבות ההסדר ואת הפנימיות הצבאיות לחדול את פעילות הפנימיות, ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות מהבוקר ועד להודעה חדשה, כחלק מהצעדים לצמצום התפשטות נגיף הקורונה.

מנהלי המוסדות צפויים לעדכן היום את כלל התלמידים והוריהם, ולאחר מכן יחלו בפיזור בצורה סדורה. תלמידי הפנימיות והישיבות ששהו בביתם במהלך סוף השבוע התבקשו שלא להגיע כלל אל הישיבה או הפנימייה.

בתוך כך, בצעד יוצא דופן הודיעו במשרד הדתות כי מקוואות הגברים בכל רחבי הארץ ייסגרו עד להודעה חדשה. בניגוד לטבילת נשים, שמחוייבת על פי ההלכה, טבילת הגברים אינה חובה ולכן החליטו במשרד הדתות לסגור את כל המקוואות שמיועדות להם.

במשרד הבריאות פרסמו הודעה בנוגע להנחיות באשר לתפילה בבתי הכנסת. "תפילה וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד 10 אנשים כל אחת, תוך שמירת מרחק של 2 מטרים בן אדם לאדם ולא יותר מ-2 קבוצות בו זמנית", נמסר.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-15 07:09:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQyMDA50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQyMDA50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חרף ההנחיות: בישיבות החרדיות לומדים כרגיל - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.