Search

הורים: "מערכת הלימוד מרחוק קרסה" - ישראל היום

הורים: "מערכת הלימוד מרחוק קרסה" - ישראל היום

תלמידים דיווחו הבוקר (ראשון) כי מערכות הלמידה מרחוק שמפעיל משרד החינוך לא עומדות בעומס. ההורים מספרים כי בתי הספר והמורים עדיין מכינים תוכניות למידה ולא יצרו איתם קשר. זה היה כמעט צפוי - עם ההכרזה על השבתת מערכת החינוך ולימודים מהבית, עברו התלמידים ללמידה מרחוק. אלא שהמערכות אינן עומדות בעומס והתלמידים מדברים על חוסר יכולת להתחבר אליהן.

צילום: קונטקט

"גם בתקופת חירום, המערכת לא יודעת איך ללמד - והפעם זה גם בגלל הכלים והמצב חירום, יש עומס מטורף על המערכת", אמר תלמיד תיכון. "שוב משרד החינוך אומר לנו להשתמש בדברים שלא עובדים. אנחנו מתקשרים הרבה יותר דרך הוואטסאפ הכיתתי ולא דרך התוכנה. בזבזו לנו את כל הבוקר רק בשביל שהאתר הזה לא יעבוד. קמתי בשעה 07:00, התארגנתי להפעלת מצלמת הווידאו ובסוף זה התבטל".

במשרד החינוך אמרו בתקופה האחרונה כי הם ערוכים ללמידה שכזו ונמצאים בקשר עם 25 ספקים שונים בנוגע לפלטפורמות למידה שונות. אלא שאת מה שקרה הבוקר היה ניתן לצפות לאחרונה: בעת תרגול של למידה מרחוק קרסה אחת המערכות שמופעלת על ידי מט"ח ולא היה ניתן ללמוד דרכה. 

עם זאת, השיבוש של המערכות הן ממש לא הבעיה היחידה. הורים מספרים כי בתי הספר עדיין לא יצרו קשר איתם או עם התלמידים, וכי נמסר להם שבמוסדות החינוך עדיין עסוקים בהכנת תוכניות למידה. 

אורית, אמא לשלושה תלמידים במערכת החינוך: "יש לנו שלושה ילדים בשלוש מסגרות שונות - תיכון, חטיבה ויסודי. מיום ההכרזה על ההשבתה ועד היום, טרם התקבלו תוכניות לימוד מאף אחת מהמסגרות. הילדים במתכונת של חופש גדול, פשוט הקדימו את חופשת הפסח. זה בלוף אחד גדול".

עוד בנושא: 

כיום יש כמה אופציות ללמידה. האחת היא שהמורה מטיל משימות על התלמידים, כמו למידה עצמית או הרצאות מצולמות, התלמידים לומדים, מגישים עבודה או מבחן בית ומקבלים ציון. האופציה השנייה: הרצאות און ליין של מורים בפני הכיתה בעזרת תוכנות שונות. במקרה זה, הלמידה היא כיתתית, התלמידים שומעים את המורה בזמן אמת, ויכולים להגיב ולתקשר ביניהם. אופציה נוספת היא שהתלמידים נרשמים לקורס אקדמי וצופים בשיעורים מוקלטים מראש, כאשר חלק מהתכנים בקורס יהיו חלק מהבחינה הסופית.

אלא שהאתגרים והבעיות בלמידה מרחוק עצומים. תחילה הם נובעים מכך שמורים רבים, גם אם הטכנולוגיה קיימת ברשותם, לא יודעים לעשות בה שימוש. 

"למורים רבים אין את הידע הטכנולוגי להפעיל את המערכת", אמר איש חינוך. "בנוסף, לרבים מהם אין את הסבלנות ללמוד אחרי שבמשך שנים על גבי שנים הם התרגלו ללמד בלוח ובגיר. זה שינוי מאוד גדול".

מהמרכז לטכנולוגיה חינוכית נמסר: "בשעות מסוימות נוצרים עומסים לאחר כניסה של מאות אלפי תלמידים, ולכן עולה הודעה המבקשת מגולשים נוספים להמתין מעט ולהיכנס בהמשך. נדגיש - אין מדובר בקריסה והאתר ממשיך ופועל ללא הפסקה, וכאמור מאפשר למאות אלפי תלמידים שימוש במקביל ומתפקד באופן רצוף. על מנת להרחיב עוד יותר את מספר המשתמשים, נדרשות השקעות רחבות נוספות. 

"בעקבות לקחים מתרגיל שבוע החירום, הגדלנו משמעותית את יכולת העבודה בעומסים כבדים, מה שמאפשר כבר הבוקר למאות אלפי תלמידים שימוש יעיל באתר. במהלך סוף השבוע נרשמו עשרות אלפי כניסות של מורים לאתר על מנת להכין את השיעורים ומערכי השיעור לשבוע הזה".

משרד החינוך: "האתר פועל באופן שוטף ובהצלחה רבה. מאז השעה 08:00 השתתפו בשיעורים עשרות אלפי תלמידים. האולפנים ממשיכים לשדר גם בשעות אלו, כשהם מעמידים לרשות התלמידים את מיטב התכנים הלימודיים, במתכונת ידידותית ומעניינת. האולפנים נותנים מענה גם במתמטיקה לכיתות יסודי, לחטיבה ולבגרות. מחר המשרד צפוי להרחיב את מערכי השיעורים שיעלו למרחב הפדגוגי לתלמידים בחטיבה העליונה. 

"אשר לאתר מט"ח, יצויין כי מאות אלפי תלמידים נכנסו אליו והוא ממשיך לשדר ברציפות. מדי פעם נוצרים עומסים, ולמרות זאת אין קריסה אלא ניתוב בפנייה להמתין ולהיכנס בהמשך".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-15 09:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQyMDY30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQyMDY30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הורים: "מערכת הלימוד מרחוק קרסה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.