Search

לאחר הקפאת פעילות בתי המשפט: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה - וואלה!

לאחר הקפאת פעילות בתי המשפט: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה - וואלה!

לאחר הקפאת פעילות בתי המשפט: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה
צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נדחתה היום (ראשון), זאת לאחר החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה להקפיא את פעילות בתי המשפט. דיון הקראת כתב האישום של נתניהו, שהיה אמור להיערך ביום שלישי השבוע, נדחה ל-24 במאי. "נוכח התפתחויות הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, ובשים לב להנחיות העדכניות שניתנו ולהכרזה על עבודת בתי המשפט במתכונת חירום, החלטנו לבטל את הדיון הקבוע", כתבו בהחלטתם השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם.

ההחלטה לדחות את הדיון מגיעה שעות בודדות אחרי הכרזתו של שר המשפטים הלילה על מצב חירום במערכת המשפט, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת ההחלטה, שלדבריה אוחנה התקבלה בתיאום עם מערכת המשפט, פעילות בתי משפט השלום והמחוזי הוקפאה ל-24 שעות.

בעקבות זאת, היום ייערכו רק דיונים בעניינים שלא סובלים דיחוי כגון מעצר ושחרור, עתירות דחופות לבג"ץ וסעדים בהולים בהליכים אזרחיים. כמו כן, הושבתה הפעילות ברשות האכיפה והגבייה, הפרקליטות והסנגוריה הציבורית.

רק בימים האחרונים נכנסה לתוקף התקנה עליה חתם אוחנה, המאפשרת לו לעשות זאת. היום צפויה הממשלה לדון בסדרה של תקנות לשעת חירום, שצפויות להשפיע גם על בתי המשפט.

לדברי אוחנה, ההחלטה התקבלה לאור המלצות משרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת, בהמשך להנחיות החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה שהוכרזו אמש, בהן איסור על כל התכנסות של יותר מעשרה אנשים במרחב אחד.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה שתעתור היום לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת אוחנה. בתנועה אמרו כי "שימוש בתקנות החדשות על מנת לחלץ את נתניהו מהמשפט, היא חמורה ומהווה עליית מדרגה ברמיסת רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל".

מוקדם יותר, התנועה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיורה על הקפאת התקנות שתיקן השר אוחנה. בתנועה אמרו כי "השר אוחנה הוא שר זמני בממשלה זמנית, אשר לא קיבל מעולם את אמון הציבור ומעולם לא אושר על ידי הכנסת".

(עדכון ראשון: 8:35)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-15 06:44:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY1NzXSAQA?oc=5
52781859324850

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לאחר הקפאת פעילות בתי המשפט: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.