Search

משרד הבריאות ממליץ: "ממליץ לבני 60 ומעלה למעט ככל האפשר ביציאה מהבית" - ישראל היום

משרד הבריאות ממליץ: "ממליץ לבני 60 ומעלה למעט ככל האפשר ביציאה מהבית" - ישראל היום

בדרך להרחבת המגבלות על המשק? המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, שוחח הערב (שני) עם עיתונאים וקרא לצמצום נרחב של הפעילות של המשק הישראלי – אף יותר מהמגבלות שהוטלו עד כה על ידי הממשלה.

שאלות ותשובות על נגיף הקורונה // צילום: משרד הבריאות

גרוטו קרא לעצירה מוחלטת כמעט של המשק, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. "בשלב הראשון במידה ויוחלט על סגר נבקש מכל האוכלוסיה לא לצאת. לא ללכת לחברים לעבודה ולא ללכת- מי שאין לו תפקיד חיוני", פתח גרוטו את דבריו, 

"בשלב שני- גם - אחרי הסגר שיפתח בצורה הדרגתית נגיד לאנשים במצבי סיכון להפחית יציאות מהבית. לחלק נבייא אספקה הביתה".

עוד בנושא:

• מגן שעשועים ביהוד ועד מסיבה בשדרות: כל החולים, כל המסלולים

• הקורונה: אתם שאלתם, המומחה ענה

• "חוסר משמעת ומחסור קריטי בתשתיות רפואיות": המגזר הערבי ואתגרי הקורונה

"אנחנו סבורים לאחר התייעצות עם מומחים וצוות טיפול במגפות שיש מקום להרחיב את המגבלות האלה ולצמצם את כל הפעילויות למעט שירותים חיוניים עם דגש על שמירת אספקת מזון ותרופות ושירותי בריאות ושמירת המערכת פיננסית", אמר פרופ' גרוטו.

גרוטו קרא עוד לצמצום טיפולים רפואיים לא הכרחיים בעת זאת, ואף אמר כי חלק מבתי החולים אף הפסיקו פעילות שכזו באופן עצמאי. "אנחנו כל יום שואלים ומקבלים החלטות. כשנמליץ על שירותים חיונים נמליץ על הפסקת פעילות אלקטיבית. זה ממש מעבר לפינה", אמר.

בנוסף לכך, התייחס גרוטו לכמות הבדיקות שמבוצעות ביום, ואמר כי אתמול יכולת ביצוע הבדיקות עברה את כמות הבדיקות שמבוצעות, אך חשיפה של עובדת בחירה לנגיף האטה שוב את כמות הבדיקות.

"אתמול הגענו למצב שאנחנו יכולים לעשות 1200 בדיקות זה הקפסיטי של המעבדות. אתמול יכולת הבדיקה היתה גבוהה מהביקוש", אמר והוסיף, "אתמול חלה הדבקה של עובדת בכירה במעבדה ולכן אנחנו – המעבדות בשלבי ניקוי והחזרה מדורגת לפעילות, היינו מגיעים ל-2400 בדיקות, ובעתיד נגיע לעשרת אלפים ליום".

גרוטו המשיך ואמר כי המעבדה המרכזית, שם נערכות מרבית הבדיקות, מכשירה גם מעבדות נוספות ברחבי הארץ לערוך בדיקות במטרה להעלות את כמות הבדיקות היומיות. "למזלנו הרבה בתי חולים עשו את ההכשרה. התוכנית היא שכל בית חולים יעשה אצלו בדיקות לאיתור הנגיף. כמו כל מחלה זיהומית", סיים.

 

 

 

 

Let's block ads! (Why?)



2020-03-16 14:56:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQyNDkz0gEA?oc=5
52781861794958

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משרד הבריאות ממליץ: "ממליץ לבני 60 ומעלה למעט ככל האפשר ביציאה מהבית" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.