Search

משבר הקורונה: 250 חולים בישראל, 4 במצב קשה - וואלה!

משבר הקורונה: 250 חולים בישראל, 4 במצב קשה - וואלה!

משבר הקורונה: 250 חולים בישראל, 4 במצב קשה
צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט גם היום (שני) בישראל, ומניין החולים עלה ל-250 בני אדם. 48 מתוכם אובחנו אתמול - הנתון הגבוה ביותר עד כה. הסיבה היא ככל הנראה העלייה בכמות הבדיקות - כאלף שנערכו ביממה האחרונה לעומת כ-400 ביום שבת. כמו כן, ההגבלות שנועדו למנוע את התפשטות הנגיף - השבתת לימודים, סגירת בתי קפה, מסעדות ומקומות ובילוי, ואיסור על התכנסויות של יותר מעשרה אנשים - נמשכות גם היום.

גם בעולם המאבק בווירוס נמשך: בארצות הברית עורכים ניסוי בחיסון לנגיף והלימודים בעיר ניו יורק יושבתו. באוסטרליה הוכרז מצב חירום במדינת ויקטוריה, בצ'כיה מחמירים את מגבלות התנועה ובגוואטמלה נרשם מקרה המוות הראשון. בסין ממשיכים בהיפוך המגמה ומאטים את קצבה עם רק 16 נדבקים חדשים ו-14 מתים.

09:43 - המסחר ברחבי העולם בירידות שערים

המסחר בבורסות באסיה מתאפיין הבוקר (שני) בירידות שערים. יפן וסין מאבדות כמעט 3%, הבורסה באוסטרליה יורדת ב-10%. כמו כן, החוזים העתידיים של החוזים בבורסת וול סטריט בניו יורק רושמים ירידות חדות.

09:30 - חולת קורונה ילדה במתחם מיוחד בביה"ח הדסה עין כרם

יולדת בת 35 פונתה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר ששהתה בבידוד. בבית החולים, שעודכן ע"י מד"א על בואה של היולדת, הצוות הרפואי פינה אותה לחדר לידה מבודד ומצויד בבניין מרוחק ממחלקת היולדות. היא עברה לידה מוצלחת עם שתי מיילדות ממוגנות, בסיומה נשארו היא והתינוק בבידוד מכל מטופלי בית החולים ואף - למרות הקושי - בבידוד זה מזה. במשך היום חזרה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה אותה עברה מייד בהגעתה, והיא הועברה ליחידת המחלות המתפרצות באופן מסודר וממוגן, כשהמיילדת שליוותה אותה בלידה נותרה לצידה לאורך כל היום ותמכה בה עד להגעתה למחלקת הבידוד.

08:00 - מספר החולים בישראל זינק ל-250

לפי תמונת המצב של משרד הבריאות, 250 בני אדם בישראל אובחנו כחולים בקורונה. לפי המשרד, ארבע בני אדם מאושפזים במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר, ובבית החולים בני ציון שבחיפה. 11 מאושפזים במצב בינוני. בין הנדבקים, עובד בחברה הנותנת שירותים למשרד הביטחון בפתח תקווה. לפי משרד הביטחון, העובד אושפז ובתום חקירה אפידמיולוגית, בשיתוף עם משרד הבריאות, הונחו חבריו לצוות להיכנס לבידוד.

06:45 - דיווח במקסיקו: מקרה מוות ראשון בעקבות הקורונה

מקרה מוות ראשון בעקבות נגיף הקורונה נרשם במקסיקו - כך דווח בכלי תקשורת במדינה, שציטטו גורמים המעורים בפרטים. על פי הדיווח, איש עסקים ידוע בשם חוסה קורי מת לאחר שנמצא חיובי בבדיקת קורונה שעבר כששב למדינה מארצות הברית.

05:39 - ארה"ב: בניו יורק ולוס אנג'לס הכריזו על סגירת מקומות בילוי

ראשי הערים ניו יורק ולוס אנג'לס, ביל דה בלאזיו ואריק גארסטי, הודיעו כי מקומות הבילוי, בהם מסעדות, ברים ומועדוני לילה, ייסגרו בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

04:20 - לבנון: סגר הוטל למשך שבועיים בעקבות הקורונה

ממשלת לבנון הורתה לתושביה להישאר בבתיהם "למעט מקרים קיצוניים" עד ה-29 במרץ, זאת בניסיון להיאבק בנגיף הקורונה שהביא עד כה למותם של שלושה בני אדם במדינה. כמו כן, לבנון, בה עד כה נדבקו בנגיף 99 איש, מתכוננת להשבית את שדה התעופה הראשי בביירות כחלק מהחרפת הצעדים.

02:40 - סין: 16 מקרי הידבקות חדשים בקורונה, 14 מתו

הרשויות בסין דיווחו על 16 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה, שגבה את חייהם של 14 בני אדם ביממה האחרונה. בכך, מספר הנדבקים במדינה בסך הכל הינו 80,860, בעוד 3,213 מתו כתוצאה מהווירוס.

02:25 - החל ניסוי בחיסון לנגיף בארצות הברית

ניסוי בחיסון שמטרתו להגן מפני נגיף הקורונה יחל בארצות הברית - כך מסר גורם בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות אי-פי. הבדיקה, אותה יממן המכון הלאומי לבריאות, תבוצע על 45 מתנדבים, צעירים ובריאים, להם יוזרק החומר המחסן שפותח על ידי המכון וחברת "מודרנה". הניסוי עצמו יתקיים במכון מחקר של חברת קייזר פרמננטה בסיאטל. על פי אותו גורם, שביקש להישאר בעילום שם, אין חשש כי החיסון יפגע במתנדבים, שכן הנגיף עצמו לא נמצא בחומר המחסן. גורמים רפואיים בארצות הברית אומרים כי פיתוח מלא של חיסון ייקח בין שנה ל-18 חודשים.

01:47 - גואטמלה: מקרה מוות ראשון בעקבות נגיף הקורונה

מקרה מוות ראשון בעקבות נגיף הקורונה נרשם גוואטמלה. החולה זוהה כאדם כבן 85 ששב לאחרונה למדינה מספרד.

00:40 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-248

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-248 בני אדם - כך נודע לוואלה! NEWS.
48 מתוכם אובחנו אתמול - הנתון הגבוה ביותר עד כה. הסיבה היא ככל הנראה העלייה בכמות הבדיקות - היום נערכו כאלף לעומת כ-400 אתמול.

00:30 - צ'כיה: מגבלות תנועה חדשות הוטלו בשל הקורונה

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, הודיע על שורה של מגבלות תנועה חדשות במדינתו בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. על פי ההנחיות החדשות, עד ל-24 במרץ תיאסר יציאה מהבית שלא לצורך עבודה וקניות נחוצות. עד כה אובחנו 253 מקרי הידבקות בנגיף במדינה, ולא דווח על מקרי מוות כתוצאה מהקורונה.

00:05 - הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את שער הריבית לאפס

הבנק הפדרלי (הפדרל רזרב) הודיע על נקיטת אמצעי חירום על מנת לסייע לכלכלה האמריקנית בעת משבר הקורונה, בהם הורדת שער הריבית לאפס, וכן הזרמה של כספי סיוע בסך 700 מיליארד דולרים. ההודעה המפתיעה של הבנק המרכזי של ארצות הברית ממחישה את החשש כי התפרצות הווירוס תפחית את הצמיחה בחודש הקרובים, ומבהירה כי הם יהיו מוכנים לנקוט בכל פעולה כדי לצמצם את הסיכונים.

23:48 - אוסטרליה: מצב חירום הוכרז במדינת ויקטוריה בשל הקורונה

מדינת ויקטוריה באוסטרליה הכריזה על מצב חירום במשך ארבעה שבועות, במטרה להאט את התפשטות נגיף הקורונה. ראש ממשלת אוסטרליה דניאל אנדרוס אמר לעיתונאים כי "סביר להניח שמצב החירום יוארך ויתקיים כל עוד הוא צריך להיות". עד כה אוסטרליה הטילה בידוד עצמי של 14 יום על מטיילים שהגיעו למדינה ואסרה על שייט מנמלים זרים למשך 30 יום.

(עדכון ראשון: 06:45)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-16 07:45:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY4MjDSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY4MjDSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משבר הקורונה: 250 חולים בישראל, 4 במצב קשה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.