Search

דיווח: הפלסטינים נסוגו מהבקשה להצביע באו"ם על תכנית טראמפ - וואלה!

דיווח: הפלסטינים נסוגו מהבקשה להצביע באו"ם על תכנית טראמפ - וואלה!

דיווח: הפלסטינים נסוגו מהבקשה להצביע באו"ם על תכנית טראמפ
צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשות הפלסטינית חזרה בה מהבקשה להצביע במועצת הביטחון של האו"ם על עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - כך דיווחו היום (שני) מקורות דיפלומטיים. מחר יו"ר הרשות הפלסטנית אבו מאזן יישא נאום בפני מועצת הביטחון, בדיון שהיה אמור לכלול הצבעה, שהיתה עלולה להביך את הממשל האמריקני.

ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה דיווח מפי מקורות מקורבים לאבו מאזן כי הופעלו לחצים על המדינות החברות במועצת הבטחון, על מנת למשוך את החלטת הגינוי לתכנית. לפי הדיווח, הוא היה נתון ללחצים כבדים בניו יורק, שעות לפני שהיה אמור לשאת דברים בפני עצרת הביטחון.

אבו מאזן הביע התנגדות נחרצת לעסקת השלום מהרגע הראשון. הוא כינה את העסקה מזימה ואמר כי "היא לא תעבור". הוא הודיע כעבור כמה ימים שיעלה להצבעה הצעת החלטה נגד התכנית בעצרת הביטחון של האו"ם. הוא הוסיף כי "לא מצאנו שום דבר חדש בעסקה הזו שלא שמענו בשנתיים האחרונות. חזרנו להתחלה, ליישם את הצהרת בלפור, שעליה מתבססת העסקה".

יו"ר הרשות אף חזר על הצהרתו הראשונה נגד העסקה, ואמר כי "אנחנו אומרים אלף פעם לא, לא, לא לעסקת המאה". הוא הוסיף כי "כל מה שאמרו סביב ההתנחלויות, כל זה מדיניות של ישראל. הגבולות יהיו תחת שליטה ישראלית. ייתכן שיקחו 30 או 40 אחוזים מהשטח של הפלסטינים וייספחו לישראל". הוא הוסיף כי "אנחנו סירבנו לעסקה הזאת מההתחלה וצדקנו. לפני יומיים אמרו להקשיב. להקשיב למה? נקבל מדינה בלי ירושלים? זה דבר דמיוני עבור כל ילד פלסטיני, מוסלמי או נוצרי".

בשבוע שעבר קבעה רוסיה כי "עסקת המאה" מפרה את החלטות האו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לפי דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, גם מדינות ערב לא קיבלו בצורה טובה את התכנית שהוצגה בשבוע שעבר בוושינגטון ונועדה לפתור את הסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטינים. "אנחנו רואים את התגובה של הפלסטינים, אנחנו רואים את התגובה של כמה מדינות ערביות שדוחות את התכנית הזו בסולידריות עם הפלסטינים", אמר פסקוב. "זה, כמובן, גורם לנו לתהות לגבי ההיתכנות שלה".

התגובה של הקרמלין, הראשונה מאז פרסום התכנית, הגיעה יממה אחרי שהליגה הערבית פרסמה הצהרה הדוחה את "עסקת המאה", בטענה שהיא אינה הוגנת כלפי הפלסטינים. במהלך אותו כינוס של הליגה הערבית, בה לא הצליח להשיג הצהרה חריפה יותר נגד התכנית האמריקנית, תקף אבו מאזן פעם נוספת את "עסקת המאה", ואמר כי "האמריקנים רוצים שבירת פלסטין תהיה אבו דיס - כלומר כפר קטן בירושלים. אני לא יכול לקחת את זה על עצמי. לא אירשם כמי שמכר את ירושלים. ירושלים היא של כולנו", אמר.

הוא אף הכריז כי ינתק את הקשרים עם ארצות הברית וישראל, בהם גם שיתוף הפעולה הביטחוני, מאחר שישראל אינה מכבדת את ההסכמים שנחתמו בעבר ומפרה את החוק הבינלאומי. בהמשך דבריו, אבו מאזן אף הטיל ספק ביהדותה של מדינת ישראל. "אמרו לי תכיר ראשית בישראל כמדינה יהודית", אמר. "אבל אני יודע שזו לא מדינה יהודית ולא כלום. יש בה תשעה מיליון ערבים, שני מיליון או מיליון וחצי רוסים נוצרים ומוסלמים".

על פי מתווה התכנית, ישראל תוכל לספח את ההתנחלויות והפלסטינים יזכו במדינה עצמאית רק תחת תנאים נוקשים, חלקם נראים כבלתי-אפשריים, כמו פירוק חמאס מנשקו. בירתם אמורה לקום באזור מזרח ירושלים. הפלסטינים דחו את היוזמה על הסף ואתמול אמר יו"ר הרשות אבו מאזן כי הוא ניתק את הקשר עם הממשל האמריקני.

בעקבות פרסום התכנית, פרצו כמה ימי עימותים ואלימות, בעיקר בגדה המערבית. ביום חמישי האחרון אף אירעו שני פיגוע ירי בבנימין ובירושלים, וכן פיגוע דריסה בירושלים. חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר האשים את אבו מאזן, בכך שיש לו אחראיות רבה לאירועים האלימים האחרונים שאירעו בישראל.

אבו מאזן הכריז על ניתוק הקשרים עם ארצות הברית וישראל

לדבריו, מנהיגים שמוכנים למדינה "לא קוראים לימי זעם ומעודדים את האנשים שלהם להמשיך באלימות אם הם לא משיגים את מה שהם רוצים". קושנר הוסיף כי לדעתו אבו מאזן "הופתע עד כמה התוכנית הייתה טובה לעם הפלסטיני, אך נעל את עצמו", בכך שהתנגד אליה מראש.

קושנר, מי שנחשב לאדריכל "עסקת המאה" האמריקנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר כי אבו מאזן גרם למתחים ואלימות בגדה המערבית הכבושה מאז ששוחררה התוכנית בשבוע שעבר. לדבריו, הוא מעלה נקודות מהעבר כשהמצב בשטח השתנה, ו"ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה לפתור את המצב".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-10 16:20:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDAxMzPSAQA?oc=5
52781807705577

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דיווח: הפלסטינים נסוגו מהבקשה להצביע באו"ם על תכנית טראמפ - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.