Search

נתניהו בפנייה לראשי כחול לבן: "בני, גבי, האוזר, הנדל – מה קרה לכם?" - ישראל היום

נתניהו בפנייה לראשי כחול לבן: "בני, גבי, האוזר, הנדל – מה קרה לכם?" - ישראל היום

55 חברי "בלוק הימין" מתכנסים היום (שני) בצהריים בכנסת לישיבה מיוחדת שתכליתה להראות אחדות, לקראת היומיים האחרונים שנותרו לח"כ בני גנץ עד לפקיעת המנדט שניתן לו להקמת הממשלה.

צילום: ערוץ הכנסת

בפתח כינוס בלוק הימין אחר ראש הממשלה נתניהו: "זו שעת חירום. נמצאים כאן ראשי ציבורים גדולים במדינת ישראל. יש כאן רגע גורלי בתולדותיה של מדינת ישראל. יש אפשרות שבתוך 48 תקום ממשלה שנתמכת בתומכי טרור.

"אינני מדבר על ערביי ישראל. אנחנו מדברים על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור, שרוצים להעמיד את חיילי צה"ל לדין ושואפים להשמיד את מדינת ישראל.

"הזהרנו מפני אפשרות כזאת לפני הבחירות וכחול לבן הכחישו. הוליכו שולל את המצביעים. זה לא געוולד. זה אמיתי. הייתה לי תקווה שאחרי שקראתי לכחול לבן להפסיק עם זה. שיודיעו שהם יורדים מזה הם לא הפסיקו. הם שועטים לממשלת מיעוט. אסור שממשלה כזו תקום אפילו ליום אחד. בני, גבי, האוזר, הנדל – מה קרה לכם?

"עדיין לא הכל אבוד. הייתה לי פגישה טובה עם ליברמן וצפויה עוד פגישה. דיברתי עם ליברמן על ממשלת אחדות לאומית. דיברנו על הסכמות. על תקציב. על אחריות. ממשלת אחדות אחראית לאומית זה מה שישראל זקוקה לה. לא מיעוט. לא בחירות. אחדות. ברגע הזו צריך לבחור בין הקללה הזו לבין הברכה. צריך ללכת לאחדות".

הבוקר המשיכו בכחול לבן לעשות מאמצים כדי לפרק את גוש הימין ולנהל מו"מ קואליציוני ישירות עם הליכוד. עיקר המאמץ מופנה כלפי עורקים אפשריים בליכוד כאשר במצב המנדטים הנוכחי, מספיקים לגנץ שני חברי ליכוד שיעברו למחנהו כדי להקים ממשלה מיעוט, גם ללא תמיכה חברי הכנסת הערבים.

במקביל, נעשים מאמצים לגייס חזרה את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אל גוש הימין כדי להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו. גורמים בגוש מנסים לראות כיצד ניתן לגשר בין ישראל ביתנו לסיעות החרדיות.

ראשי בלוק הימין בישיבה הראשונה

ליברמן מצדו אמר בישיבת סיעת ישראל ביתנו שהתקיימה בצהריים כי "כל ממשלה צרה היא אסון. אני כרגע לא מבזבז זמן על שום דבר ומתמקד בהקמת ממשלת אחדות בלבד". "אני לא פוסל את מרצ ולא פוסל את יהדות התורה", הוסיף. "שני הצדדים מציעים לנו חצי מלכות פלוס 10% אבל כל ממשלה צרה היא אסון. אנחנו עושים מאמץ עד יום רביעי ב-12 בצהריים. אם עד אז לא הגענו לחתימה אז כל אחד לנפשו".

אם גנץ לא יצליח להציג ממשלה עד לפקיעת המנדט ביום רביעי בחצות ייכנסו לתוקפם 21 הימים, בהם יכול כל חבר כנסת להגיש לנשיא 61 חתימות של חברי כנסת התומכים בו להקמת ממשלה. אם בתום הימים הללו לא תוקם ממשלה, תלך ישראל לבחירות בפעם השלישית בתוך פחות משנה.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-18 12:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA4MTE50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA4MTE50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו בפנייה לראשי כחול לבן: "בני, גבי, האוזר, הנדל – מה קרה לכם?" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.