Search

שקד: "קוראת לגנץ לדבר עם נתניהו"; דרעי: "אחים אנחנו" - ישראל היום

שקד: "קוראת לגנץ לדבר עם נתניהו"; דרעי: "אחים אנחנו" - ישראל היום

קצת פחות מ-48 שעות מאז סגירת הקלפיות, נראה כי במחנה הימין מתחילים להשלים עם העובדה כי ישראל הולכת לקראת ממשלת אחדות. ובהתאם, גם ההשתלחויות וההתנצחויות בין המחנות נעלמו לטובת דברים סלחניים וקריאות לאחדות.

יושבת ראש ימינה איילת שקד שוחחה עם כלי תקשורת בפתח ביתה וקראה לבני גנץ להיפגש עם נתניהו: "העם בחר בימין, אבל זה לא מספיק להקמת ממשלה. אסור לנו להגיע לבחירות בפעם השלישית. ברור שתצטרך לקום ממשלת אחדות. אני קוראת לבני גנץ - שים את החרמות בצד ובוא דבר עם נתניהו".

צילום: משה בן שמחון

יושב ראש מפלגת ש"ס, אריה דרעי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏עברנו מערכת בחירות לא קלה. בחודש הרחמים והסליחות הגיע הזמן לשים מאחורינו את שיח השנאה והחרמות ולזכור שאנשים אחים אנחנו". 

גנץ בישיבת הסיעה // צילום: גדעון מרקוביץ'

מוקדם יותר מסר ראש רשימת כחול לבן, בני גנץ, הצהרה בתגובה על הצעתו של נתניהו להיפגש ולדון בהקמת ממשלת אחדות, ואמר לנתניהו: "לא בונים ממשלת אחדות עם בלוקים וספינים". "כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות. כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר", אמר גנץ, "עד כה קיבלנו 33 מנדטים ונתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי אליו שאף, ושבגינו גרר את כולנו לבחירות. אזרחי ישראל רצו ממשלת אחדות כבר לאחר הבחירות. אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית - בראשותי. אנחנו לא ניכנע לאף תכתיב. נקשיב קשב רב לכולם, אבל לא ניכנע לאף תכתיב".

ראש הממשלה נתניהו אמר בתגובה להצהרת גנץ: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

בני גנץ מגיע לאזכרה לשמעון פרס בהר הרצל (יורי ילון)

על המשא ומתן אמר גנץ: "המו"מ יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. המו"מ הזה ידרוש אורך רוח, נחישות ועמידה על עקרונותינו הידועים לכולם. אין ולא יהיו קיצורי דרך. ממשלת שיתוק פוליטי לא תטיב עם האזרחים. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא עם אחריות ורצינות".

מס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר בישיבת הסיעה: "נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת. אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-19 14:54:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkzNTUx0gEA?oc=5
52781593839225

Bagikan Berita Ini

0 Response to "שקד: "קוראת לגנץ לדבר עם נתניהו"; דרעי: "אחים אנחנו" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.