Search

נתניהו לגנץ: "בוא נקים יחד ממשלת אחדות"; כחול לבן בתגובה: "גנץ יעמוד בראשה" - ישראל היום

נתניהו לגנץ: "בוא נקים יחד ממשלת אחדות"; כחול לבן בתגובה: "גנץ יעמוד בראשה" - ישראל היום

48 שעות לאחר יום הבחירות, הקריאות לממשלת אחדות מתגברות: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגשו היום (חמישי) בפתח האזכרה לזכרו של שמעון פרס בהר הרצל בירושלים. השלושה לחצו ידיים ושוחחו קצרות. 

ריבלין: "האחריות מוטלת לפתחכם"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לנושא הבוקר כאשר נשא דברים בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל. ריבלין אמר: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות. גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל".

ריבלין הוסיף: "המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול, ולשרת את אזרחי ישראל, וביכולתנו להתמודד עם האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים שלפתחנו. אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות- ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם הם יצאו להצביע".

המפגש האקראי מגיע לאחר שמוקדם יותר קרא ראש הממשלה נתניהו לבני גנץ להקים "ממשלת אחדות רחבה", ומצהיר שברצונו להיפגש איתו עוד היום. מלשכת רה"מ נמסר כי התבצעה פנייה ללשכת בני גנץ, לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום.

בני גנץ // צילום: לירון מולדובן

נתניהו אמר בטקס האזכרה לנשיא שמעון פרס: ״כשלא הייתה הכרעה ברורה, שמעון צידד באחדות העם. גם בבחירות האלה אין הכרעה ברורה. בני גנץ, הבה נפעל יחד להביא את מדינת ישראל לחוף מבטחים. אני מציע שניפגש בהקדם בלי תנאים מוקדמים. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות. אני נגד זה״.

נתניהו: "העם לא הכריע"

עוד לפני כן מסר נתניהו בהודעה מטעמו: "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם. אתמול נפגשתי עם חבריי למפלגות הימין וסיכמנו שאנחנו הולכים כגוש אחד עם נציגות אחת משותפת למשא ומתן". 
"עכשיו אני קורא לך, ח״כ בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה. לכן אני קורא לך - בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום".

בכחול לבן הגיבו ומסרו כי בשעה 14:00 יתייחס גנץ לדברי נתניהו. מקורביו מבהירים: "כחו לבן היא כרגע המפלגה הגדולה ביותר ולכן, מי שיהיה בראש הוא גנץ ולא נתניהו".

ריבלין, נתניהו וגנץ באזכרה לזכר שמעון פרס // צילום: עמוס גרשום, לע"מ

נפתלי בנט והשר רפי פרץ קראו גם הם לאחדות. "‏בני גנץ צריך להיענות מיד לקריאת ראש הממשלה נתניהו להיפגש, ולהפסיק עם החרם המטופש הזה. ‏יש מדינה לנהל", אמר בנט. הרב פרץ: "החברה הישראלית פצועה מהבחירות האחרונות וצריכה להתאחד כדי להבריא את השסעים. סומך עליך שלא תיתן לנו להיגרר לבחירות נוספות", כתב לגנץ.

שרת התרבות מירי רגב: "בני זה לא הזמן לפסילות וחרמות. זה הרגע לשים את האגו בצד. פסילתו של נתניהו והשותפים הקואליציוניים שלנו, כמוה כפסילה של חצי עם. זהו מעשה לא דמוקרטי מצידך. בוא תעשה מעשה , תגלה אחריות לאומית ותענה לקריאתו של ראש הממשלה נתניהו אל תגרור אותנו לבחירות בפעם ה 3 ונעבוד יחד למען עתידה של מדינת ישראל״.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-19 07:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkzMzc30gEA?oc=5
52781593442233

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו לגנץ: "בוא נקים יחד ממשלת אחדות"; כחול לבן בתגובה: "גנץ יעמוד בראשה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.